Tekstschrijven

Schrijven... dat kan toch iedereen? In de praktijk blijkt het ingewikkelder te zijn dan je denkt. Wil jij sterke teksten die fijn lezen én bijdragen aan een optimale vindbaarheid? Schakel dan Campaigns & Concepts in.

Scoor meer leads en verkopen met sterke online teksten

Gaat jouw nieuwe website binnenkort live en wil je beter gevonden worden in de zoekmachines? Lanceer je een nieuw product en moeten wervende productteksten bijdragen aan meer verkopen? Of wil je een nieuwe landingspagina maken voor meer offerte-aanvragen?

Welke marketingdoelstelling je ook hebt en via welk kanaal je ook onder de aandacht wil komen, je hebt vrijwel altijd (sterke!) online teksten nodig.

Een website bestaat dan ook uit allerlei soorten teksten. Algemene teksten zoals de contactpagina of het portfolio, maar ook teksten over jouw diensten, producten of teksten op actiepagina's. Ook al verschillen deze teksten onderling, in principe moeten alle online teksten voldoen aan de volgende drie factoren.

Een sterke online tekst is:

  • Leesbaar (bevat tussenkopjes, begrijpelijke taal, korte zinnen, geen spelfouten;
  • Conversiegericht (zet aan tot meer verkopen, offerte-aanvragen);
  • Vindbaar (wordt goed gevonden in de zoekmachines op focuszoekwoorden)

Campaigns & Concepts heeft ruim vijf jaar ervaring met het schrijven van online teksten voor de meest uiteenlopende B2C- en B2B-bedrijven.

Werkwijze

Na vijf jaar vrijwel dagelijks bezig te zijn geweest met online teksten, ben ik getraind in het schrijven van wervende, leesbare en voor de zoekmachine geoptimaliseerde teksten. Ook voor branches en doelgroepen die voor mij (nog) onbekend zijn.

Dit is hoe ik werk:

Doelstelling bepalen - Samen bekijken we de doelstelling(en) die jij wil behalen met jouw online teksten. Ik breng in kaart welke teksten er nodig zijn en wat het kostenplaatje zal zijn. Ben jij akkoord? Dan gaan we aan de slag!

Content verzamelen - Ik ontvang graag alle visuele en tekstuele content die al aanwezig is in jouw bedrijf. Oude websiteteksten, onderzoeken, brochures, video's...

Zoekwoordonderzoek - Ik voer een zoekwoordonderzoek uit met behulp van de Google Ads Zoekwoordplanner en de SEO-tool SEranking. Het onderzoek geeft inzicht in hoe we de focuszoekwoorden optimaal in de teksten kunnen verwerken.

Online research - Uiteraard heb ik ook online zoekmachines én websites van concurrenten tot mijn beschikking die mij kunnen voorzien van aanvullende informatie over de materie.

(Telefonische) interviews - Nadat ik me uitgebreid heb ingelezen in de materie, plan ik in sommige gevallen aanvullende (telefonische) interviews in met eigenaren en/of medewerkers. Zij beschikken immers over alle kennis! Ik stel vragen en zij vertellen er op los. Vaak hebben we nog geen 30 minuten nodig om alle informatie rondom één onderwerp te verzamelen. De input van deze medewerkers werk ik vervolgens uit tot het gewenste contentformat: bijvoorbeeld een websitepagina, advertentietekst, landingspagina of producttekst. 

Oplevering & feedback - De teksten worden opgeleverd in een Word-document. Tijd voor de eerste correctieronde! Nadat alle feedback is ontvangen en verwerkt, plaats ik de tekst in het uiteindelijke format (websitepagina, Facebook, blog etc.) Dan is er nog ruimte voor één correctieronde. 

Livegang - Ben je helemaal tevreden? Dan gaat de uiteindelijke tekst live!

Tekstschrijven uitbesteden?

Leesbare, conversiegerichte en vindbare teksten. Volledig passend bij jouw tone-of-voice en doelgroep.