Zumprema

Zumprema is een webshop die betaalbare kledingstukken en accessoires zoals tassen, portemonnees en schoolspullen verkoopt. Campaigns & Concepts wordt ingeschakeld om de organische vindbaarheid op één van de producten te verbeteren.

Uitdaging

Campaigns & Concepts wordt door Zumprema regelmatig ingeschakeld voor het schrijven van websiteteksten en productteksten. De uitdaging is om de organische vindbaarheid op deze producten te verbeteren.

Oplossing

In 2018 begon Zumprema met de verkoop van foute kerstleggings. In 2019 ondersteunt Campaigns & Concepts Zumprema met het verbeteren van de organische vindbaarheid op deze zoekterm. Er wordt een kort concurrentieonderzoek en zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Campaigns & Concepts adviseert om de productoverzichtspagina als belangrijkste landingspagina voor dit zoekwoord te selecteren. Vervolgens wordt er extra tekst aan de website toegevoegd met belangrijke keywords en interne en externe links.

Deze aangepaste tekst komt eind september al online om zo voldoende tijd te hebben om de pagina te laten indexeren voor de piek in het zoekgedrag in november en december. 

Ook worden alle productteksten geoptimaliseerd, duplicate content verwijderd en twee inspiratieblogs geschreven die met interne linkjes naar het productoverzicht verwijzen. 

Resultaten

Eén van de producten stond voor de optimalisatie al in de top 3 zoekresultaten, maar mede dankzij bovenstaande inspanningen, rankt het productoverzicht met foute kerstleggings nu op positie 1 op relevante zoekwoorden zoals ‘kerstleggings’, ‘foute kerstlegging’ en ‘foute kerstleggings’. Eén van de productdetailpagina’s rankt op een selectie van deze zoekwoorden op positie 2. 

Nummer 1 en 2 positie in Google