Michiel + Ivo

Voor coachingsduo Michiel + Ivo zette ik een Facebookcampagne op, gericht op het genereren van downloads van een whitepaper over persoonlijk leiderschap (Mastermind).

Uitdaging

Een relevante doelgroep bereiken die bereid is de whitepaper over persoonlijk leiderschap te downloaden.

Oplossing

Via Facebook zet ik een A/B-test op met twee verschillende advertenties. De ene advertentie leidt naar de landingspagina op de website, waar de whitepaper gedownload kan worden. Bij de andere advertentievariant maak ik gebruik van een Facebook leadgeneratieformulier. Daardoor kan de persoon die deze advertentie te zien krijgt, de whitepaper direct via Facebook downloaden, zonder dat de website bezocht hoeft te worden.

De test liep 14 dagen. Daarna bleek dat een whitepaperdownload waarbij een persoon via Facebook naar de website werd verwezen, ruim 3x zoveel advertentiebudget kostte als een whitepaperdownload via Facebook. 

Daarna besloten we door te gaan met enkel de advertentie met het Facebook leadgeneratieformulier.

Resultaten

Na een looptijd van vier weken resulteerde de campagne in een aanzienlijke stijging in whitepaperdownloads ten opzichte van de periode ervoor. Gemiddeld kostte één whitepaperdownload via Facebook €3,13. 

Deze Facebookcampagne was onderdeel van een marketingtraject in samenwerking met Reposed.

Relevante doelgroep bereikt in Nijmegen en omgeving

Ruim 60% van alle whitepaper downloads kwam via Facebook

CPA (Cost Per Acquisition) van slechts €3,13