GW Gevelonderhoud & Isolatie

GW Gevelonderhoud & Isolatie is een gevel- en isolatiebedrijf uit Elst (Gelderland). Met behulp van zoekmachine-adverteren in Bing en Google, help ik het bedrijf om meer websitebezoekers en kwalitatief goede leads te genereren.

Vraagstuk

GW Gevelonderhoud & Isolatie wil zich in 2020 focussen op de isolatiewerkzaamheden. Consumenten die minimaal twee energiebesparende maatregelen treffen aan hun woning, kunnen dit jaar nog gebruik maken van de tijdelijk verhoogde subsidieregeling. Daardoor wordt het isoleren van de woning nóg aantrekkelijker. GW Gevelonderhoud & Isolatie wil dan ook graag in beeld komen bij mensen die hun woning willen laten isoleren, meer websitebezoekers en meer kwalitatief goede leads genereren.

Werkzaamheden

Voordat ik aan de slag ga met online marketingcampagnes, optimaliseren we eerst de website. We richten ons op een betere en duidelijkere informatievoorziening naar de consument en passen diverse conversieoptimalisatietactieken toe om het aantal offerte- en contactaanvragen te verhogen. Ook maak ik relevante klikken op telefoonnummer, e-mailadres en WhatsApp meetbaar via Google Tag Manager. 

Zodra de website geoptimaliseerd is, ga ik aan de slag met de campagnes. We focussen ons op vindbaarheid op de korte termijn: adverteren in de zoekmachine. 

Omdat adverteren in Google op dit soort termen relatief duur is, is het extra belangrijk om het zoekgedrag zo goed mogelijk af te kaderen en de advertenties zo optimaal mogelijk in te richten, zodat we kwalitatieve websitebezoekers genereren. We focussen ons dan ook vooral op personen in de laatste fase van de funnel, die zoeken op de concrete dienstverlening 'spouwmuurisolatie' of 'vloerisolatie' in een straal van 25 kilometer rondom Elst.

Ik voeg diverse in-marketdoelgroepen toe ter observatie waaruit blijkt dat zij daadwerkelijk 'klaar' zijn om een bedrijf in te schakelen voor isolatie. Deze doelgroepen geef ik een bodverhoging mee: zodra iemand in deze doelgroep valt én zoekt op de dienstverlening, zijn we bereid extra te betalen voor een klik, waardoor de kans groter is dat een advertentie van GW Gevelonderhoud & Isolatie bovenaan de zoekresultaten komt te staan.

Door met drie type zoekwoordadvertenties te werken (uitgebreide zoekwoordadvertentie, uitgebreide zoekwoordadvertentie met dynamische kop en responsieve zoekwoordadvertentie) kunnen we in korte tijd zien welk type advertentie het beste presteert. De best practices zet ik twee maanden later door naar Microsoft Ads (adverteren in Bing). Zoekwoordcampagnes uit Google Ads kun je namelijk heel eenvoudig kopiëren naar Microsoft Ads. Wist je dat Bing momenteel tussen de 8% en 10% marktaandeel heeft in zoekmachines? Het zoekvolume is in Bing natuurlijk minder groot dan in Google, maar je betaalt in de meeste gevallen ook veel lagere kosten per klik doordat er minder concurrentie is.

Dat blijkt in de praktijk inderdaad zo te zijn: de kosten per klik liggen in Bing bijna 3x zo laag als in Google. Inmiddels zorgen beide zoekwoordcampagnes voor een continue aanwas aan kwalitatief goede, nieuwe websitebezoekers. Ze bekijken per sessie diverse pagina's, blijven al snel 3 minuten op de site en nemen in veel gevallen contact op voor meer informatie of een offerte-aanvraag.

Resultaten

Rob van de Pol, eigenaar van GW Gevelonderhoud & Isolatie: "We generen aanzienlijk meer leads dan vorig jaar rond deze periode. En dat niet alleen, de kwaliteit van de leads is ook verbeterd. Op dit moment wordt 95% van de offerte-aanvragen ook daadwerkelijk een klant."

Ook aan de slag met Google Ads en/of Microsoft Ads? Neem contact op.