Alpine

Alpine is in Europa dé marktleider op het gebied van gehoorbescherming. Het bedrijf scoort organisch in Google al goed, maar op bepaalde termen streven concurrenten Alpine voorbij. Met behulp van een zoekwoord- en concurrentieonderzoek, SEO-adviesplan én concrete acties werk ik samen met het marketingteam aan betere, organische posities.

Zoekwoord- en concurrentieonderzoek

Ik begin het traject met een uitgebreid zoekwoord- en concurrentieonderzoek. Met behulp van tools zoals de Google Ads Zoekwoordplanner en SEO-tool SE Ranking breng ik o.a. in kaart:

  • Op welke zoekwoorden Alpine al in de top 10 staat;
  • Wat de top 5 zoekresultaten is voor de 10 belangrijkste zoekwoorden van Alpine;
  • Waarom concurrenten in sommige gevallen organisch beter scoren.

SEO-adviesplan

De resultaten van het zoekwoord- en concurrentieonderzoek verwerk ik in een SEO-adviesplan. Dit is een uitgebreid plan waarin ik voor de top 10 zoekwoorden vastleg:

  • Wat de huidige positie is in Google;
  • Welke concurrenten er nu beter scoren;
  • Welke acties er ondernomen moeten worden om de huidige positie te verbeteren.

De actiepunten bestaan uit tekstoptimalisatie, linkbuilding, techniek en verbetering van de websitestructuur.

Websiteteksten voor een betere organische vindbaarheid

Uit het SEO-adviesplan komen veel concrete acties met betrekking tot tekstschrijven. Huidige websiteteksten, productteksten en blogs moeten worden geoptimaliseerd en er moet nieuwe content geschreven worden om de organische vindbaarheid te verbeteren.

Maandelijks ondersteun ik het marketingteam met het schrijven van blogartikelen en websiteteksten en geef ik doorlopend advies over het verbeteren van de vindbaarheid.