Online marketing campagnes & concepten

Wil je dit jaar jouw doelstellingen behalen, maar weet je niet hoe? Campaigns & Concepts adviseert je over welke marketingkanalen bij gaan dragen aan jouw (online) succes. 

Werkwijze

Campaigns & Concepts helpt je graag met het concreet maken van jouw marketingdoelstelling(en). Zijn de doelen voor beide partijen duidelijk? Dan ontvang je op basis van onderzoek, data en branchetrends advies over de in te zetten marketingmiddelen en benodigde (advertentie)budget.

Vervolgens gaat Campaigns & Concepts aan de slag met de uitvoer van de marketingactiviteiten.

Jij blijft je focussen op je bedrijf, terwijl jouw online marketing 'gewoon' geregeld wordt. Wel zo fijn!

Elke maand ontvang je een overzichtelijke rapportage in je mailbox met de resultaten van de campagnes. Geen ingewikkelde grafieken, moeilijke woorden of veel cijfertjes. In één oogopslag zie je wat je hebt geïnvesteerd en wat de campagnes hebben opgeleverd. 

Voorbeeld

Alexander heeft een hoveniersbedrijf. De afgelopen jaren is hij vooral lokaal actief geweest, maar nu wil hij zijn naamsbekendheid in Nederland vergroten en zijn dienstverlening uitbreiden door het hele land. Zijn marketingdoelstelling is:

"Op 31 december 2020 willen we op onze vijf belangrijkste zoekwoorden in de top 3 in Google staan en minimaal 50 offerte-aanvragen vanuit online verkeersbronnen."

Nu de marketingdoelstelling duidelijk is, gaat Campaigns & Concepts aan de slag met diverse marketingactiviteiten en campagnes. Klik op het oranje plusje om te bekijken wat elke activiteit inhoudt.

1. ZOEKWOORDONDERZOEK

Met behulp van marketingtools breng ik in kaart welke zoektermen interessant zijn voor het hoveniersbedrijf, wat de maandelijkse zoekvolumes in Google zijn en hoe groot de concurrentie is. Ook wordt er een nulmeting gedaan: wat is de huidige positie van het hoveniersbedrijf op de belangrijke zoektermen?

2. CONCURRENTIE ONDERZOEK

Ik kijk welke andere (hoveniers)bedrijven in Google organisch of betaald goed scoren op de belangrijkste zoektermen van het hoveniersbedrijf. Deze bedrijven inclusief bijbehorende statistieken zoals Domein Autoriteit, Trust Score en aantal backlinks, noteren we in het online onderzoek.

3. TEKSTSCHRIJVEN

Voor de vijf belangrijkste zoektermen van het hoveniersbedrijf, schrijft Campaigns & Concepts we een speciale contentpagina. Deze content is geschreven met het oog op een betere organische vindbaarheid in de zoekmachines.

Lees meer over zoekmachineoptimalisatie

4. LANDINGSPAGINA'S

Om meer offerte-aanvragen te kunnen genereren, maakt Campaigns & Concepts speciale landingspagina's aan voor de advertisingcampagnes. De opbouw van de pagina, de tekst en de gebruikte elementen dragen bij aan een zo hoog mogelijke conversieratio op de pagina (zoveel mogelijk offerte-aanvragen).

5. GOOGLE ADS CAMPAGNES

Om een betere vindbaarheid op de zeer korte termijn te realiseren, ga ik aan de slag met een Google Ads zoekwoordcampagne. Campaigns & Concepts maakt diverse advertentiegroepen aan die gericht zijn op de belangrijkste zoektermen van het hoveniersbedrijf. Zodra iemand in Google zoekt op één van de door ons ingevoerde zoektermen, wordt er een advertentie van het hoveniersbedrijf getoond. Zodra iemand klikt op de advertentie, draagt het hoveniersbedrijf een bedrag af aan Google. 

Ook worden er Display Advertenties voor het hoveniersbedrijf ontworpen. De advertenties worden getoond aan een nieuwe doelgroep waarvan we zien dat zij interesse hebben in tuinontwerp en tuinaanleg én aan personen die de website van het hoveniersbedrijf eerder hebben bezocht. Deze advertenties worden getoond op externe websites die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk.

Lees meer over Google Ads

6. FACEBOOK CAMPAGNES

Via Facebook zet ik advertenties in om een nieuwe doelgroep te bereiken op basis van woonplaats, geslacht, leeftijd en interesses. Ook krijgen personen die de website van het hoveniersbedrijf eerder hebben bezocht, een advertentie te zien. Zodra iemand klikt op een advertentie, wordt de persoon naar de website geleid en kan deze persoon meer lezen over de dienstverlening van het hoveniersbedrijf. Er kan hier ook direct een offerte worden aangevraagd.

7. LINKBUILDING

Om een extra boost te geven aan de organische vindbaarheid van het hoveniersbedrijf, ga ik aan de slag met linkbuilding. Ik selecteer een aantal interessante startpagina's, websites en bloggers waar gefaseerd links naar de website van het hoveniersbedrijf worden geplaatst. 

8. MAANDELIJKSE RAPPORTAGE

Nu er diverse marketingactiviteiten zijn uitgevoerd en er campagnes live staan, ontvangt het hoveniersbedrijf elke maand een overzichtelijke rapportage. De opdrachtgever ziet hoe de campagnes hebben gepresteerd, wat de kosten waren en wat de campagnes concreet hebben opgeleverd. Elke maand worden de campagnes geanalyseerd en geoptimaliseerd om zo voor het hoogst haalbare resultaat te gaan.

Overzicht van marketing activiteiten

Je kunt Campaigns & Concepts inschakelen voor onderstaande marketingactiviteiten.

Beter vindbaar worden in Google? Campaigns & Concepts maakt analyses en geeft je SEO-advies om je organische vindbaarheid te verbeteren. 

Campaigns & Concepts helpt je graag met het creëren van sterke online teksten die niet alleen leesbaar, maar ook vindbaar én conversiegericht zijn. 

Verzamel relevante links die verwijzen naar jouw website en werk aan een natuurlijk backlinkprofiel. Zo verbeter je op termijn jouw organische vindbaarheid.

Kom direct bovenaan in Google. Jouw zoekwoordadvertenties worden getoond bij relevante zoektermen.

Word zichtbaar voor een relevante doelgroep op externe websites met beeldadvertenties van jouw bedrijf. 

Bereik een interessante doelgroep op basis van demografische gegevens en interesses met Facebook Advertising.

Bereik een nieuwe doelgroep of heractiveer eerdere websitebezoekers met behulp van Instagram Advertising.

Deze klanten gingen je voor:

Bekijk alle projecten