Online Marketing Advies

Ben je benieuwd hoe jouw bedrijf er nu qua online marketing voorstaat? En wil je weten welke concrete actiepunten je kunt oppakken om meer succes uit jouw marketingactiviteiten te halen?

Een online marketingadviesplan van Campaigns & Concepts voor jouw organisatie, bevat uitgebreide én begrijpelijke analyses, concreet advies en een lijst met actiepunten die je zelf kunt oppakken of kunt uitbesteden. Voor elk bedrijf, klein of groot.

Het online marketingadviesplan bestaat uit:

Zoekwoord- en concurrentieanalyse

Ik breng in kaart op welke zoekwoorden je nu al wel of juist nog niet wordt gevonden in Google, hoe jouw belangrijkste concurrenten vindbaar zijn en hoe zij scoren op het gebied van online marketing.

 

Websitescan en websiteadviesplan

Ik analyseer de complete website en beschrijf per (type) pagina welke factoren je kunt doorvoeren om je website beter te maken. En met beter bedoel ik: beter vindbaar in de zoekmachines, optimaal leesbaar voor websitebezoekers en conversiegericht zodat jouw website daadwerkelijk bijdraagt aan meer omzet.

Adviesplan vindbaarheid & adverteren

Je ontvangt voor de belangrijkste zoekwoorden een checklist met optimalisaties die je door kunt voeren om beter vindbaar te worden. Als je al adverteert in Google, neem ik ook jouw huidige campagnes onder de loep en ontvang je advies over het optimaliseren van deze campagnes.

 

"Een zeer compleet adviesplan dat makkelijk op te volgen was."

"De samenwerking met Nicole ging vlekkeloos. Zij beet zich vast in onze producten en diensten (een echte nichemarkt) en wist een adviesplan te produceren met advies voor onder andere content en hoogstaande technische SEO-verbeteringen. Ze bundelde haar kennis en kunde in een compleet handboek wat makkelijk op te volgen was."

Bart van den Heiligenberg - Product Owner Websites Alpine

Zoekwoord- en concurrentie-onderzoek

Met behulp van de SEO-tool SE Ranking en de zoekwoordplanner van Google, breng ik in kaart:

  • Wat het maandelijkse zoekvolume is op zoektermen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf
  • Op welke zoektermen je nu al goed wordt gevonden in Google
  • Wie jouw concurrenten zijn in de zoekmachine
  • Welke concurrenten er beter worden gevonden op jouw focuszoektermen

Deze analyses voeg ik toe als bijlage aan het marketingadviesplan en dienen als basis voor de SEO-checklist die ik je aanlever voor de 10 belangrijkste zoekwoorden. Voor die 10 zoekwoorden ontvang je concrete actiepunten die je op kunt pakken om beter vindbaar te worden op deze zoekwoorden.

Het zoekwoordonderzoek en concurrentieonderzoek los aanvragen? Dat kan ook! Neem contact op voor de mogelijkheden.

Online marketingadvies nodig?

Of je nu werkt voor een start-up die advies nodig heeft over het optimaal inzetten van online marketing, of op zoek bent naar advies en concrete actiepunten voor het optimaliseren van je huidige online marketingactiviteiten, ik help je graag. Neem contact op voor meer informatie over een marketingadviesplan voor jouw organisatie.

Websitescan en websiteadviesplan

De website: voor veel bedrijven nog steeds één van de belangrijkste kanalen die uiteindelijk bijdragen aan meer omzet. Via online marketingkanalen zoals de zoekmachine, social media of e-mailmarketing verwijs je jouw potentiële klanten immers naar de website om daar de actie te voltooien die jij voor ogen hebt. Of dat nu een aankoop is, een offerte-aanvraag of contactaanvraag. Belangrijk dus dat je website geoptimaliseerd is op de pijlers vindbaarheidleesbaarheid en conversiegerichtheid. De belangrijkste pagina's van jouw website controleer ik dan ook op deze pijlers.

In het adviesplan verwerk ik vervolgens de belangrijkste actiepunten die je kunt oppakken om je website beter vindbaar, leesbaar en conversiegericht te maken. Deze actiepunten kun je in sommige gevallen zelf oppakken, soms is er hulp nodig van een expert zoals een developer of marketingspecialist.

Adviesplan voor vindbaarheid en adverteren

Potentiële klanten van de meest uiteenlopende bedrijven starten hun zoektocht naar jouw producten of diensten in een zoekmachine. Dit is hét moment waarop jij natuurlijk zichtbaar wil zijn. Je kunt op twee manieren invloed uitoefenen op jouw vindbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing:

SEA (Search Engine Advertising)

Het aanmaken van zoekwoordadvertenties die getoond worden zodra iemand zoekt op de door jou ingevoerde termen. Dit is een kortetermijnoplossing, als je vandaag start met SEA, dan kun je vandaag nog bovenaan de zoekresultaten worden uitgelicht. Je betaalt wanneer iemand op jouw advertentie klikt. Stop je met adverteren in Google? Dan zijn de zoekresultaten ook direct weg.

SEO (Search Engine Optimization)

Het optimaliseren van jouw website (zowel content als techniek) en het opbouwen van een goede autoriteit in de zoekmachines (door bijvoorbeeld linkbuilding). Het doel? Jouw website op de lange termijn structureel goed vindbaar maken in de zoekmachine. 

Als je op dit moment al adverteert in Google, voer ik een uitgebreide audit van jouw Google Ads account uit en maak ik een complete checklist met acties die je op kunt pakken om meer uit je Google Ads campagnes te halen. En met 'meer' bedoel ik: meer relevante websitebezoekers en conversies tegen lagere kosten.

Adverteer je nog niet in Google? Dan leg ik je uit hoe je kunt starten met Google Ads en welke type campagnes goed aansluiten bij jouw bedrijf en doelgroep.

Ook voor het optimaliseren van de organische vindbaarheid van jouw website (SEO) maak ik een adviesplan. Voor de 10 belangrijkste focuszoektermen breng ik in kaart hoe jouw website nu presteert en welke acties gaan bijdragen aan hogere posities in Google. De zoekwoordanalyse en concurrentieanalyse (zie het begin van deze pagina) dienen als input.

Ja, ik wil online marketingadvies!

Als je een aanvraag indient voor een online marketingadvies, ontvang je het plan uiterlijk binnen 4 weken in je mailbox. De inhoud van een marketingadviesplan is altijd maatwerk en is afhankelijk van jouw huidige online marketingactiviteiten, vindbaarheid en wensen voor de toekomst. Neem contact op voor meer informatie en tarieven.