Google Ads Campagnes

Vandaag nog zichtbaar worden bij een relevante doelgroep? Met zoekwoordadvertenties in Google of beeldadvertenties op externe websites komt jouw bedrijf direct in beeld.

Google Ads Search

Op nummer één in Google: het is de droom van elk bedrijf dat investeert in online marketing. Een hoge, organische positie scoren in Google, gebeurt echter meestal niet in één dag.

Wil je op korte termijn gevonden worden op belangrijke zoekwoorden? Start dan met Google Ads Search.

In Google kun je adverteren op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Omdat de kans groot is dat er ook andere bedrijven op jouw zoekwoorden adverteren, vindt er achter de schermen van Google een zogenaamde veiling plaats. Wanneer iemand een zoekterm intypt, wordt er door deze bedrijven als het ware 'gestreden' om de nummer één positie in Google.

Wie uiteindelijk op nummer één, twee, drie of zelfs helemaal niet wordt getoond, wordt bepaald op basis van diverse factoren, waaronder:

  • De kwaliteit van de advertentie en achterliggende websitepagina
  • Het bod dat is ingesteld om te betalen voor een klik
  • De context van de zoekopdracht

Wanneer campagnes niet goed worden opgezet, betaal je vaak onnodig hoge kosten én worden jouw advertenties een stuk lager of zelfs helemaal niet getoond in de zoekmachine. Een gemiste kans, dus!

Ik ben Google Ads Search certified en heb ruim vier jaar ervaring met het opzetten, analyseren en optimaliseren van Google Ads campagnes. Wil je er zeker van zijn dat jij het maximale resultaat uit je Google Ads zoekwoordcampagnes haalt? Ontdek wat Campaigns & Concepts voor jou kan betekenen.

Google Ads Display & Remarketing

Je kent het wel, je bezoekt een website en ziet daar ineens een beeldadvertentie verschijnen van een website die je eerder hebt bezocht. Dit wordt ook wel remarketing genoemd. Doordat jouw eerdere websitebezoek met behulp van een pixel is opgeslagen, kan dit bedrijf jou op een andere website een relevante advertentie tonen. 

Deze advertenties worden getoond op websites die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. Deze websites stellen advertentieruimte beschikbaar waar jij vervolgens als bedrijf kunt adverteren. Je betaalt pas wanneer iemand op je advertentie klikt. De kosten liggen doorgaans tussen de €0,20 en €1,00 per klik, wat adverteren via het Google Display Netwerk een hele voordelige manier van adverteren maakt.

Wil je een nieuwe doelgroep benaderen met beeldadvertenties? Ook dat is mogelijk. In Google Ads kun je bepalen aan wie en waar jij je advertenties wil tonen, op basis van bijvoorbeeld:

  • Zoekgedrag in Google
  • Onderwerpen van websites
  • Demografische gegevens
  • Online koopgedrag
  • Affiniteit/interesses van de doelgroep

Er zijn in totaal 21 verschillende formaten beeldadvertenties beschikbaar. Het is aan te raden om alle formaten te (laten) ontwerpen, zodat jouw bedrijf in aanmerking komt voor zoveel mogelijk plaatsingen.

Campaigns & Concepts helpt je graag met het ontwerpen van conversiegerichte Display banners en het opzetten van Display campagnes in Google Ads. Ik ben Google Ads Display Certified en heb zo'n vier jaar ervaring met Google Ads. 

Google Ads uitbesteden?

Schakel Campaigns & Concepts in voor succesvolle Google Ads campagnes.