Meer conversies uit je Google Ads zoekwoordadvertenties halen

Adverteer je al een tijdje in Google? Genereer je een mooi aantal klikken, een prima doorklikpercentage en lage kosten per klik, maar blijft de conversie op je website achter? In dit artikel deel ik tips om de websitebezoekers die vanuit zoekwoordadvertenties in Google op jouw website komen, beter te laten converteren.

Conversie op jouw website/webshop

Een conversie is een waardevolle actie die door een websitebezoeker wordt ondernomen op jouw website. Denk bijvoorbeeld aan een offerte-aanvraag, aanmelding voor een evenement of een aankoop in je webshop. Zodra je aan de slag gaat met conversieoptimalisatie, kijk je in eerste instantie naar verbeteringen die je op de website kunt doorvoeren, waardoor je meer conversies uit je website kunt halen.

Dat wil niet zeggen dat de oorzaak voor weinig conversies en/of een laag conversiepercentage alleen te wijten is aan de website zelf. Want stel dat je de ‘verkeerde personen’ naar je website stuurt, dan kun je nog zo’n mooie, conversiegerichte website hebben; deze personen zullen geen aankoop doen of offerte aanvragen. Je kunt dus ook aan conversieoptimalisatie doen buiten je website om, bijvoorbeeld via onlinemarketingkanalen waarmee je websitebezoekers naar jouw website stuurt.

Conversieoptimalisatie in Google Ads

Eén van die marketingkanalen is Google Ads. Ook aan je zoekwoordcampagnes in Google kun je optimalisaties doorvoeren om de conversie op jouw website uiteindelijk te verhogen…

Lees het hele artikel op Conversie.nl.

Over Nicole

Nicole van Roekel is de oprichter van Campaigns & Concepts. Ze heeft ruim vijf jaar ervaring als online marketeer en deelt haar kennis, inspiratie en beste tips op deze blog.

Meer weten over dit onderwerp?