Meer bezoekers naar je fysieke vestiging trekken met Google Ads

Google Ads locaties

Steeds meer webshops zetten Google Ads zoekwoordadvertenties in om meer websitebezoekers en online verkopen te genereren. Het is immers een zeer efficiënt marketingkanaal om op korte termijn meer naamsbekendheid en omzet te realiseren. Als je vandaag advertentiebudget inzet om zichtbaar te worden wanneer mensen zoeken op jouw product, kun je ook direct vandaag omzet genereren vanuit Google Ads.

Het voordeel is dat je vervolgens ook heel goed meetbaar kunt maken hoeveel geld je hebt geïnvesteerd in Google Ads én hoeveel omzet je advertenties hebben opgeleverd. Als je dan ook nog eens weet hoeveel marge (en winst) je hebt op je producten, dan kun je al snel in kaart brengen of Google Ads winstgevend is geweest voor jouw webshop.

Maar wist je dat je zoekwoordadvertenties in Google ook heel goed in kunt zetten voor offline resultaten, bijvoorbeeld om meer bezoekers naar je fysieke vestiging te trekken? In dit artikel dat ik schreef voor Marketingfacts ontdek je hoe je dat doet.

Over Nicole

Nicole van Roekel is de oprichter van Campaigns & Concepts. Ze heeft ruim vijf jaar ervaring als online marketeer en deelt haar kennis, inspiratie en beste tips op deze blog.

Meer weten over dit onderwerp?